fredag 24. januar 2014

Helga er her :-)






Endelig er det helg  , og guttenes mamma helg :-) Juuuuhhhuuuuuu hvor jeg gleder meg , elsker mamma helgene mine :-)
Det er så rart når barna er borte når det er helg.
Får liksom ikke denne helga følelsen ;-)
Lurer på hva vi skal finne på av aktiviteter .
Blir vel litt baking , film og kos :-)
Enda litt kaldt syns jeg å gå skogstur , så det får bli senere .






I dag har jeg faktisk ikke helga vask :-)
Den gjorde jeg fra meg i går , gjett om jeg er glad for det ...så har jeg hele kvelden til  å bruke på guttene mine :-)
Fant noe arti på nettet , lurer om jeg skal kjøpe meg et par . Og skøyte meg rundt på gulvet ;-)
Får masse trening i samme slengen også . He he he ;-)



 


Må vel komme med en oppskrift denne helgen også :-)
Da har jeg valgt denne , da tror jeg gutta blir glad ;-)




Ingredienser

  • Langpanne

    300 g TINE Ekte Smør
  • 6  egg
  • 7 dl sukker
  •  dl hvetemel
  •  dl kakao
  • 1 ss vaniljesukker
  • Pynt

    3 dl TINE Kremfløte
  • 12  jordbær
  • 24  bringebær
  • 24  blåbær
  • Litt  mynteblader eller sitronmelisseblader


Slik gjør du

  • 1
    Smelt smøret og avkjøl. Visp egg og sukker til lett og porøs eggedosis. Sikt i mel, kakao og vaniljesukker.
     
  • 2
    Bland i smøret og rør det forsiktig sammen til en deig. Hell deigen i en langpanne 28 x 35 cm, som er kledd i bakepapir.
     
  • 3
    Stek kaken midt i ovnen ved 175 °C i ca 40 minutter. Avkjøl kaken og skjær i ruter. 
     
  • 4
    Pynt kakestykkene med vispet krem, jordbær, bringebær og blåbær. Gjerne også et grønt blad, som mynte- eller sitronmelisse






Ha en fin formiddag , alle sammen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...