fredag 13. juli 2012

Du kan le , men gråten tar meg ;-)

Sitter her og tenker for meg selv , og rister lett på hodet ;-) I det siste uker og dager , har jeg hatt jevnlig besøk av en uvelkommen gjest . Jeg har faktisk fått høre av en prest , at det er lov å sette ord på sine føleser og frustrasjon :-) Så hvis du er av den sarte sorten , skal du helst ikke lese videre ;-) Du er herved advart ;-))

Vær morgen , punktlig kl.07.30 dukker besøket mitt opp . Han setter seg fint og danderer seg til rette  på ene buske-ballen min. Retter litt på fjæra og titter med sine GRÅDIGE øyne rundt . Hva kan jeg stjele i dag ? ( tenker han sikkert ). Mens han hopper ned på gulvet og tasser litt rundt og titter . Hmmmmm........ikke noe trolldeig donuts igjen , ikke noe kjeks . For disse har jeg jo spist opp. Å nå har hun til og med tatt inn lysan sine , som æ var så heldig å finne under bordet. Da må jeg titte litt mere , SE DÆR JA ;-)) Jordbær .....nam nam , disse må jeg smake på :P........aaahhhhh nydelig , og se !!! Tomater også !! Disse må jeg også smake på . Men gurri dær kommer a , hvorfor er hun så sint da ?? !! Hjelp nå må jeg stikke av assa!!!




Når æ oppdage skjura (Skjurfar ) som æ kalla han , når æ va så glad i han ( før han begynnte å stjele sånn :P ) Har han satt seg godt til rette igjen , denne gangen på de nye HVITE puff trekkan mine !!! Æ brøle i frustrasjon .NÅ e det nok !! Di jæææææævla skjur , sprett rundt her og ødelegg all urtan og Bærplantan mine . Æ ska nok Få lurt dæ en gang , så du tenke dæ om 2 ganga før du kjem hit å meske dæ igjen . DI FORBANNA SKJUR !!!!!!! Så satte æ igang med å støvsuge , og rydde opp etter tjuvfanten . Det var halvspiste tomater og  jordbær i stolan , på puffan og på gulvet . Det så farsken meg ikke ut , til og med ungan og gubben griser mindre enn denne tjuvfanten her . Endelig etter en halv times tid , og litt støvtørk samtidig også :-) Var jeg endelig ferdig . Satte meg ned med en rykkende varm kaffe og tente noen flytelys og koste meg :-) Etter en liten hvile og koze stund , var det tid for litt husarbeid :-) Gikk inn å lukka døra .(lysa  lå forsatt i bollen si , slukka naturligvis . Da e redd for å gå fra tente lys , en de er i en stooooor
glassbolle med vann ) 








Etter en liten rydde sjau , var det igjen tid for en kaffe kopp . Gikk ut å satte meg , men noe sa meg at noe manglet ?? Hmmmm......titta meg rundt . Men nei la ikke merke til noen ting . MEN plutselig gikk det opp for meg , FLYTELYSAN de var borte !!!!. ARRRGGGHHHHHH:!!!!!! DEN FORBANNA SKJURA !!!! No e det nok assa !!! Den stjæl faen mæ alt !!!
Ringte Gubben , å øste ut min frustrasjon . Riktig nok hadde han hørt om derre forbaska tjuvradden før , så den trøsten jeg fikk . Var bare at han flirte rått på andre siden ( ha ha ha ha ha ha ha ) Æ brøla , takk for den du , det er ikke noe å le av !!!!! AARRGGGHHHHH: !!! Nei det er vel ikke det sa han , men æ må innrøm det e jo litt komisk å da ?? Syns du ja , svarte æ . Etter litt små jabbing og bannskap . Gikk æ så inn å satte meg for å se på tv , på soverommet . (Dær har vi tv og det er så kozlig dær . Æ sitt dær mye og kozer meg når jeg er alene ) Døra til stua , fra ballkongen sto oppe . For æ følte for litt luftig :-) Etter en stund hører jeg ........tass tass   tass tass tass ( og klør mot gulvet)  Hva i alle dager er det dær !! ????  Satte meg forsiktig opp , og tassa selv forsiktig forsiktig  bort til dørkarmen. Titta inn på stua . Å HVA SÅ JEG,  ER DET MULIG  ?????? JO nemmelig SKJUR helvete fra ballkongen !!!! Han hoppa så fint rundt på gulvet , på jakt etter noe å stjele . DA klikka det for meg , æ styrta ut å brølte med helle min stemme /og kraft . Skjura ble så redd , at den fløy rett inn i dørkarmen , datt ned på gulvet . Rista litt på kroppen og hodet og hoppa ut på ballkongen , en smule forvirret . Så fløy den av gårde .  Snakke om å væra FREKK hva ??? Og at den tørr å kom heilt inn på stua da ?? snakke om at den e blitt litt for husvarm nå ja ;-) Sitter å spekulere på , hva alt annet  den har oppe i reiret/huset sitt . Hva vet jeg om den ikke har vært inne før , kanskje  det er dær ringan  og smykkan mine som er borte , har tatt veien . Men det får jeg vel aldri vite . Så folkens skjura tar ikke bare , det som glimter . HU TAR REGELRETT ALT !! Fuglerasen dær må lide av kleptomani . Så lukk vinduer og ballkong dører , og nyt Morgens kaffen din inne . Hvis  du vil ha en myk start på dagen ;-))

Ha en riktig fin dag , og ei riktig fin helg :-)) Klem fra meg :-)

4 kommentarer:

  1. Hysterisk morsomt :-D
    Fikk meg en god latter (igjen???)
    Har jo hørt historien på telefonen før, men jeg lo enda råere nå :-D
    Lurer på hva Skjurfar tar neste gang?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :-) Og god helg til deg :-)) Ja det hadde vært gøy å vist ja :P
      Han blir sikkert litt snurt på meg , når han merker jeg har fjerna oliven treet mitt :-))

      Slett
  2. Ha,ha... har kosa meg stort med historia di.
    Virkelig godt fortalt. Har flira godt mens jeg leste.

    Plages med skjør her også, men den er ikke blitt fullt så husvarm som hos deg.

    Ønske deg en god og forhåpentligvis skjærefri dag :)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kozlig med tilbake melding :-) Det er jo første gangen jeg skriver i bloggen på denne måten ;-) Fant ut at jeg måtte ha litt mere også , enn bare interiør :-) Så hvorfor ikke , komme med en god og arti historie på morgenkvisten :-) Har ikke sett noe til skjurfar i dag , lure på om det kan ha noe med at det er fredag den 13 :-) Kanskje er han overtroisk også :P....vet jo aldri med han smartingen dær !!! :-))

      Stor helga klem fra mæ te dæ :-)
      Håper du får en knall fin helg , og litt mere velkomment besøk :-)) Enn ka æ har hatt i det siste :-) hehehe

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...